The Smell of the Place - hoofdstuk 9.4
- floor8518
- 5 mei
- 1 minuten om te lezen
Nieuwe rituelen: van Monkey Milestones tot fruit schillen
Bedenk voordat je nieuwe rituelen gaat introduceren wat je er exact mee beoogt, wat je ermee centraal wilt stellen en welke waarde je ermee wilt bestendigen. Bij softwarebedrijf afas willen ze van meet af aan een bepaalde Smell of the Place creëren, samen met en voor hun nieuwe medewerkers. Op de eerste werkdag krijg je de Monkey Milestones uitgereikt (zie qr-code), een soort bingokaart met allerlei (foto-)opdrachten die je als nieuwe medewerker in je eerste jaar moet uitvoeren. Deze opdrachten staan garant voor ludieke momenten, maar zorgen er ook voor dat je kennismaakt met het Broodjes Bestel Systeem, met de profitnessruimte en – belangrijker nog – met zeker tientallen collega’s buiten je eigen afdeling. Ook met betrekking tot impact, assertiviteit en tegenspraak hebben de Monkey Milestones hun waarde, want drie opdrachten luiden: ‘afas een procentje beter gemaakt’ (impact), ‘Ik heb gesproken op de VrijMiBo’ (assertiviteit) en ‘Ik heb een directielid tegengesproken – en ben nog steeds in dienst’(tegenspraak)
Bekijk het document hier: Milestones.indd
コメント