top of page

VB tijdschrift #2

Door: Floor Hoogeboom


Om ons 10-jarig bestaan te vieren, schreven we een tijdschrift. Daarin vertellen we over de reis van de Veranderbrigade en delen we onze inspiratie bij de oprichting van de Veranderbrigade. Als tweede: Simon Sinek, schrijver en spreker. Zie hieronder een fragment uit ons tijdschrift:


We zijn op de bookjam bij Hiemstra & de Vries, het adviesbureau waar Merlijn is begonnen als adviseur.

Merlijn neemt zijn collega’s mee in een inspiratie die hem niet meer loslaat. Over communiceren met de buitenwereld; begin je bij wat je doet of waarom je het doet? Over het afzetten tegen de status quo; je bent er als bedrijf misschien maar voor 1% van de markt, die ene procent die gelooft in wat jij gelooft. Over de organisatie van binnen; hoe organiseer je naar waar je in gelooft?


Merlijn leest de biografie van Steve Jobs stuk, hij draait de filmpjes van Simon Sinek grijs. Wat zou ons geloof zijn als Hiemstra & de Vries? Samen met zijn collega’s formuleerde hij in de bookjam een “Wij geloven in…”. De uitkomst was een optelsom van alle geloven. Een uitkomst waar niemand het mee oneens kon zijn, de scherpe randjes misten.


“There are only two ways to influence human behavior: you can manipulate it or you can inspire it. Very few people or companies can clearly articulate WHY they do WHAT they do. By WHY I mean your purpose, cause or belief - WHY does your company exist? WHY do you get out of bed every morning? And WHY should anyone care? People don’t buy WHAT you do, they buy WHY you do it.”


Comments


VOLG ONS
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
NIEUWE BERICHTEN
ZOEKEN OP TAGS
bottom of page